HTML

Local Hero

Mindennapok részletei egy nem ide illő figura életéből.

Friss topikok

Címkék

Légiutazásos élmények.

2015.02.13. 18:37 Hét holló

Nemrég újra légiközlekedtem idegenföldre. Visszajöttek a régi élmények, a fáradtan/félig alva hazajárások és az idegesítő momentumok. Valamint megtaláltam egy rövid hírt 2010-ből. 

Történt, hogy:

"Egy kaliforniai férfi minden idők leglátványosabb felmondását követte el a légiközlekedésben: miután egy utas beszólt neki, ő leseggfejezte, majd működésbe hozta a felfújható menekülőcsúszdát, magához vett két sört, és a döbbent utasok tekintetétől kísérve távozott a gép fedélzetéről. Igaz, a gép ekkor már a földön volt, ekkor gördült a terminálhoz, de Steven Slater ettől még a világ légiutas-kísérőinek példaképe lett tettével: sokan érzik úgy, végre helyettük is elégtételt vett a szemét utasokon.

Steven Slater légiutas-kísérő hétfőn délelőtt, a New York-i John F. Kennedy reptéren landolás közben keveredett szóváltásba egy utassal, még a gép fedélzetén. A konfliktus alapja az volt, hogy a JetBlue Pittsburghből érkező járata még mozgásban volt, amikor a női utas már felállt és elkezdte lerángatni táskáját az ülések feletti csomagtartóból. Amikor az utaskísérő figyelmeztette, hogy a leszállás befejezéséig nem lehet levenni a csomagokat, a nő azt válaszolta, kopjon le, majd még fejen is találta Slatert a csomagtartó ajtajával. Bár ez utóbbi a szemtanúk szerint nem volt szándékos, Slatert a vita addigra már annyira felhúzta, hogy amikor a gép beállt a terminálra, előbb a fedélzeti telefonon küldte el az anyjába az utast, majd átment akciófilm-hősbe.

“Annak a kibaszott seggfejnek üzenem, aki azt mondta, hogy kopjak le, hogy klassz 28 év volt!!! Elegem van!!!” - üvöltötte a telefonba, majd meglepett utasok szeme láttára kikapott két doboz sört a fedélzeti büfékocsiból, a vészkijárathoz pattant, meghúzta a nyitókart, és a felfújódó menekülőcsúszdán lecsúszva hagyta el a fedélzetet. Ezután a személyzeti parkolóban álló kocsijához rohant és hazavezetett Belle Harbor-i otthonába, itt tartóztatták le végül a rendőrök."

Erre reagáltam annak idején én is néhány kommenttel, pár dolgot más szemmel látva. Ezekből következzen egy rövid csokor:

"Mint repülőgép szerelő mondom, hogy a csaj örülhet, hogy a faszi a békés megoldások híve. Ha tényleg hangyás lett volna, akkor nem sörért megy, hanem kölcsönveszi a pilótafülkéből a vészmentő készletben rendszeresített baltát és lobotómiát végez a tyúkon."

"A mobilozás nem a robot meg a számítógépek miatt van tiltva. Elhiheted, napi szinten megy a telefonálás a pilótafülkéből a munkám miatt, még egy képernyő se pislákol miatta, szép is lenne. Az igazi ok, hogy nagyon sok K1 meccs alakulna ki a fedélzeten a sok balek miatt, aki nem tudja befogni a száját öt percre se, mert ő nagyon fontos. Azt képzeld el mi lenne, ha odaültetnének melléd egy ilyet úgy két órára és hallgatnod kéne, ahogy meg nem áll a telefonálásba. Oda vagytok szíjazva, odébb se tudsz menni. Szerintem kb. 30 perc 24 mp-nél lehet az a részidő, amikor az első ippont beviszed, ha jó napod van és türelmes vagy... :o)"

"Közben gondolkoztam rajta, lecsúszás előtt azt is bemondhatta volna a hangosba, hogy az illető hölgyet kérik a ràdióhoz a pilótafülkébe, mert a Sakk Szövetségtől keresik - elveszett egy sötét paraszt..."

"Itt tenném hozzá, hogy az utazási - repülési - morál, az valami katasztrófa. Mondok példát. Feltűnt, hogy MINDENKI elsőnek akar beszállni? Ez hagyján, de rögtön elsőnek akar kiszállni is mindenki. Lehetőleg egyszerre. Abban a pillanatban, hogy a gép megáll, a háromszékes sorban ablak mellett ülő azonnal felpattan. Ő megy. Menne. Csak koppan a feje a plafonon, mert ott kicsit alacsonyabban van. De nem ül le, hanem áll összegörbülten és néz rád, hogy állj fel, mert ő menni akar. Az, hogy a folyosó már tömve a többi hangyással, az valami furcsa látásromlás okán nem tűnik fel neki. És akkor még szól is, hogy ő már menne. Hová? Hákki. Mondom, ember legyél nyugodt, nem maradsz le semmiről, BUSZ visz be a terminálig, ez egy külső állóhely. A busz meg az UTOLSÓ jóembert is megvárja. Szóval hiába tülekedsz cimbora, ott fogsz lent állni a buszba, és megvárod amíg én tekerek egyet a légikisasszonnyal... Á, mindegy. De hogy 2 óra üldögélés után már plusz 2 percet hogy nem lehet kulturáltan kivárni, ez nekem magas.
Mondjuk volt már olyan utam, hogy kétszer is felpattant a nép - úgy kellett visszaültetni mindenkit, mer' ha egy elkezdi a többi majmolja rögtön -, mert MEGÁLLT a gép. Az, hogy egy gurulóút közepén vagyunk és azért állunk meg, mert forgalom van a kifutópályán, amit keresztezni kell, az nem tűnt fel senkinek. Komolyan várom azt a pilótát, amelyiknek egyszer elege lesz és belehajt mindenbe, nehogy lassítani kelljen - pláne megállni! - és majd azzal jön a kamerába, hogy azért csinálta "Mer' a sok húgyagyú ott hátul különben rögtön felugrálna..."

"Ha rajtam múlna én központi zárassá tervezném az ülések biztonsági öveit és oszloponként nyittatnám a személyzettel. C-D-B-E-A-F ülések sorrendben. Hidd el, megnyerném a fedélzet elhagyási gyorsasági versenyt, csak nem úsznám meg élve... :o)"

"Itt már valaki emlegette a leszállásnál tapsolókat is. Ez is egy szép csapat. Persze, régen ez egy szép népszokás volt, oka is volt neki. De ma? Hát ennyi erővel inkább küldhetnének előre pár gigabyte RAM-ot is hálaképpen, vagy vállon veregethetnék a rádióantennákat. Nincs semmi bajom a pilótákkal, mielőtt valaki félreértené a dolgot, remek gyerekek, csak ez a szokás olyan szinten anakronisztikus, mint szénnel kínálni a dízelmozdonyt..."

A legjobbat egy másik kartárs tette rá: "Tényleg, felszállásnál miért nem tapsolnak? Pedig az tényleg manuális történet..."

Hát így van ez.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://localhero.blog.hu/api/trackback/id/tr577172613

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása